Poezia inundațiilor și a bulibășelii CFR, în viziunea poetului Dan Coman: „pentru cineva care călătorește cu CFR, Bucureștiul e noul Nănești”! Vezi ce a pățit bistrițeanul

Furia naturii dezlănțuite în ultimele 24 de ore a afectat și deja șubredul sistem al căilor ferate din România. Trenul de București, un accelerat devenit inter-regio, care oricum face o veșnicie (metaforic, evident) până la destinație, a reușit să aducă metafora cât mai aproape de realitate.

Ploile căzute în cursul zilei de ieri au afectat și calea ferată din zona gării Mărișelu, șinele fiind acoperite de aluviuni. Trenul de București a fost nevoit să se oprească la doar câțiva kilometri de la plecare. Călătorii au fost transbordați din stația Mărișelu în Șieu, cu un autobuz, în jurul orei 23:00. Ajunși în noua locație, pasagerii au așteptat cuminți... zori zilei, căci abia în jurul orei 5:30 s-au împărțit variantele pentru aceștia.

Cei care au vrut totuși să-și continue aventura, au fost urcați într-o altă garnitură, restul au revenit la Bistrița. Printre ei se afla și poetul bistrițean Dan Coman, acesta fiind nerăbdător să ajungă la un festival de poezie la București. Iată concluziile poetului, trascrise de acesta pe facebook:

„Bună dimineața!
Am plecat aseară, la 10, de la Bistrița spre Festivalul Internațional de Poezie București - și acum un sfert de ceas am ajuns la... Bistrița.
Laudă, laudă CFR!
Trenul a funcționat aproape două ore - apoi s-a oprit brusc, in mijlocul unui câmp. De la 12 la 3 am admirat ploaia si liniștea de la capătul faimoasei comune Mărișel apoi am fost rugați să coborâm si să urcăm intr-un autobuz. In autobuz - cântece bisericești (pricesne?) bubuind in boxe (ritual de purificare ortodox-ceferist, m-am gândit). Câțiva tineri au incercat să imite vocile sobre ale artiștilor, provocând furia șoferului. Dacă mai comentati, aici vă las, nesimțiților! Tinerii au încetat la timp așa că am ajuns cu bine in gara din comuna Șieu, la vreo 5 km distanță - liniște și ploaie și aici unde, bonus de la cfr calatori, am putut admira apariția zorilor. La 5 jumate ni s-a spus că, dacă vrem, putem să ne intoarcem acasă - șoferul era dispus să ne ducă inapoi, la trenul din Mărișel - care ne-a așteptat cuminte in mijlocul câmpului. Când am auzit șuieratul locomotivei am închis ochii si mi-am spus (așa, ca pentru cei care vor ajunge azi la lectura mea de poezie de la FIPB si vor vedea că nu-s): pentru cineva care călătorește cu CFR, Bucureștiul e noul Nănești”
.

Purtătorul de cuvânt al SNCFR, Oana Brânzan a explicat la solicitarea Bistrița Express că  trenul a fost blocat de aluviunile de pe terasamentul căii ferate  la Mărișelu, in jurul orelor 23,40 si că a fost nevoie de transbordarea calatorilor din trenul 1644 cu mijloace de tranport auto până la Șieu. Reprezentanta CFR a precizat  și că au fost puse la dispoziție trenuri suplimentare pe rute ocolitoare. Și alte garnituri au fost in situația trenului 1644. ” pentru trenurile IR 406, 407 și 1641 s-a luat măsura să circule pe rute ocolitoare, iar pentru IR 1644, 1643 și R 4141 și 4143 s-a asigurat transbordarea auto între stațile Mărișel -Șieu”.

Călătorii din IR 1644 spre București nu au ajuns însă nici acum la destinație, iar după estimările CFR ar putea trage în Gar București NOrd în jur de ora 13,30. A plecat din Șieu potrivit purtătorului de cuvânt la ora 5,30. în jurul orei 9,00 trenul cu pricina era la Băile Tușnad. Oana Bîzan a mai precizat că echipele de intervenție au lucrat toata noapta la tronsonul afectat de inundații, iar circulația a fost degajată și tronsonul eliberat abia la 7,30 în această dimineață, mai relatează sursa citată.

 

Adauga comentariu