Incidentul feroviar de la Domnești ridică semne de întrebare legate de siguranța deplasărilor via CFR. Cârpelile sunt singurul mod de lucru practicat, post eveniment!

La data de 10 februarie 2019 o garnitură formată dintr-o locomotivă și trei vagoane a deraiat între stațiile Mărișelu și Domnești, județul Bistrița-Năsăud. În tren nu se aflau persoane, cu exepția mecanicului conductor, și se deplasa pe ruta Satu-Mare – Brașov.

Trenul a deraiat din cauza unor șuruburi care fixează șinele de cale ferată, acestea având o vechime de peste 35 de ani. Două trenuri regio care circulau pe ruta respectivă au fost anulate, iar un altul a fost deviat pe o rută alternativă.

După intervenția specialiștilor ajutați de pompierii militari care au venit în spijin cu utilajele de descarcerare, automotorul a fost repus pe șine. Interesant este faptul că echipa de intervenție a CFR s-a prezentat la fața locului pentru a repara defecțiunea doar a doua zi, luni, moment în care au „cârpit” situația prin strângerea mai bine a șuruburilor în cauză, acest lucru fiind făcut strict în zona incidentului.

Publicația noastră a realat despre un caz asemănător, în care erau filmate suruburi lipă sau slăbite în apropiere de Ilva Mică, situație rămasă fără ecouri din partea celor întreptățiți să o facă.

În încercarea noastră de a afla un punct de vedere din partea autorităților responsabile, regionala CFR Cluj sau sunând direct la purtătorul de cuvânt al CFR, nu am reușit să trecem mai departe de sunetul prelung al unui apel telefonic.

Numai în ultimele patru luni, şapte trenuri au sărit de pe şine pe căile ferate din România. Unul dintre ele cu zeci de călători. S-a întâmplat în decembrie, anul trecut, pe ruta Bucureşti – Arad, aproape de Hunedoara.

Circulaţia feroviară în zona Mărișelu-Domnești a fost reluată în… condiţii normale. Pentru acest an, oficialii din Transporturi promit investiţii în Căile Ferate Române: din buget, vor aloca 3,6 miliarde de lei.

Adauga comentariu