După ”atacul” la Corneliu Baba, vine rândul și lui Tudor Jarda care rămâne fără muzică

Liceele vocaționale din Bistrița par să aibă probleme serioase. După anunțul desființării clasei de arhitectură de la ”Cornelu Baba”, acum vine rândul și Liceului de Muzică ”Tudor Jarda” unde a fost luată decizia desființării singurei clase de muzică de IX-a. În acest context, și  în acest caz există o petiție on line în care ăutețim semna pentru susținerea acestei clase de muzică.

Dragi bistrițeni, începând din septembrie, Inspectoratul Școlar Județean intenționează să desființeze singura clasă de muzică de a IX-a din cadrul Liceulului de Muzică Tudor Jarda din Bistrița. Asta înseamnă că elevilor care urmează acum cursurile clasei a VIII-a li se va lua șansa de a urma un profil muzical la ei acasă. Nu vor mai putea astfel continua studiul pianului, al viorii, al clarinetului, studiul chitării, și al teoriei muzicale pentru care se pregătesc de opt ani. Nu vor mai avea unde să studieze canto clasic sau canto popular. Practic, elevilor Liceului de Muzică li se va răpi din pix lansa de a reprezenta cu succes județul la olimpiade și concursuri naționale și internaționale.

Muzica are o putere incomensurabilă. Transcende timpul și limbajul, exprimă și influențează emoțiile noastre, educă și distrează și multe altele. În esență, efectul muzicii asupra dezvoltării cerebrale este masiv și are o influență deosebit de puternică asupra creierului copiilor. Cercetările în domeniu au relevat diferențe structurale și funcționale în creierele muzicienilor instrumentali adulți comparativ cu cele ale non muzicienilor, intensitatea / durata instruirii și practicii instrumentale fiind predictori importanți ai acestor diferențe.

Comparația muzician-non-muzician este adesea întâlnită în literatura de specilalitate arătând că în cazul elevilor care studiază muzica apare plasticitate cerebrală funcțională și structurală, deoarece muzicienii dobândesc și practică continuu o varietate de abilități motorii, auditive și multimodale complexe (de exemplu, traducerea simbolurilor muzicale percepute vizual în comenzi motorii în timp ce monitorizează simultan sunetul și primesc feedback multisenzorial). Cercetările au demonstrat că antrenamentul muzical la copii are ca rezultat îmbunătățirea pe termen lung a performanțelor vizuale-spațiale, verbale și matematice. Studiul muzicii produce îmbunătățirea memoriei, abilități de raționament spațial mai bune, fluență în limbaj și IQ superior.

Acesta este motivul pentru care acest profil vocațional este foarte util și elevilor cu cerințe educative speciale, care nu de puține ori au talente deosebite și găsesc la Liceul dde Muzică Tudor Jarda mediull propice pentru a se dezvolta.

https://www.petitieonline.com/nu_desfiinrii_singurei_clase_de_muzic_de_la_liceul_de_muzic_tudor_jarda_bistria

Adauga comentariu