De la Lechința la Matei, pe asfalt proaspăt: infrastructura rutieră din zona de câmpie a județului Bistrița-Năsăud, reabilitată aproape în întregime! Unde mai sunt probleme pe șantierele din județ și care sunt acestea

Unul din drumurile care fac parte din rețeaua rutieră a drumurilor județene ce au intrat în vizorul Consiliului Județean pentru reabilitare a fost inaugurat azi, 1 iulie, fiind vorba de DJ 172 E Lechința – Matei, drum care face parte din tronsonul DN 15 A.

Distanța de drum reabilitată a fost de 13,75 km, iar valoarea lucrărilor de 11.693.631 lei (2,5 milioane euro), bani finanțați integral din bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud. Constructoru, MIS GRUP Anieș, a efectual lucrări de decapare îmbrăcăminți asfaltice, strat de fundație din piatră, curățare și amorsare suprafețe, strat de legătură, strat de uzură, refacere acostamente cu piatră spartă, curățare șanțuri, montaj parapet semigreu (2 km), marcaj rutier (41.3 km), stâlpișori de dirijare 1.102 buc. Garanția lucrărilor este de 36 de luni.

Prezent la acest eveniment, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a precizat faptul că acest reabilitarea acestui drum face parte din proiectul CJ de reabilitare a rețelei de drumuri din zona de sud a județului, cea de câmpie, o zonă deficitară la acest capitol:

„Tronsonul de drum dintre Lechința și Matei era unul care nu a mai fost modernizat încă de la începuturile lui, cu o îmbrăcăminte asfaltică îmbătrânită și uzată și mă bucur foarte mult că, în urma investiției, avem un drum modern, cu toți parametrii de siguranță asigurați. În acest an se va finalize și tronsonul care va întregii DJ 172 H, care ajunge la Nușeni, iar pentru anul viitor vom căuta soluțiile necesare pentru a veni cu un covor asfaltic și pe tronsonul către Beudiu, de unde începe cealaltă parte de modernizare. Propriu zis, cu această investiție, avem zona de câmpie finalizată, cu toate legăturile de drumuri județene modernizate”, a precizat Radu Moldovan.

Unul din beneficiarii acestui tronson de drum este comuna Matei, reprezentată la inaugurarea drumului de către primarul Vasile Encian:

„Este o lucrare importantă pentru noi, locuitorii comunei Matei, deoarece avem un acces mai rapid către Bistrița, iar după finalizarea celuilalt tronson, DJ 172 H, aceste drumuri vor prelua din traficul zonei. Noiu suntem mulțumiți de calitatea acestor lucrări și nu putem decât mulțumi pentru aceste investiții”, a declarat Encian.

Un alt beneficiar important al acestor drumuri este comuna Lechința, cel mai important punct al zonei de câmpie, aceasta fiind legată în acest moment atât de municipiul reședintă de județ, Bistrița, prin tronsonul Lechința-Herina, cât și de „capital” Ardealului, Cluj-Napoca:

„Am fost permanent în șantier, am văzut modul de lucru și pot spune că este o lucrare foarte bună. Aceste două drumuri sunt foarte importante și pentru locuitorii comunei Lechința pentru că, cu acest tronson de drum, spre Matei, se scurtează foarte mult accesul spre Cluj, ocolind astfel ruta Beclean, una foarte aglomerată. Practic, noi, de la Lechința, într-o oră suntem în aeroportul din Cluj-Napoca, iar de drumul Lechința-Herina nici nu mai are rost să pomenim, este primul ca importanță, acesta făcând legătura către Bistrița”, a precizat Romeo Florian, primarul comunei Lechința.

Lucrările de moderinazare a drumurilor din județul Bistrița-Năsăud continuă, însă nu fără probleme. Una dintre acestea, cu care Consiliul Județean se confruntă, este legată de moda contestațiilor licitațiilor, o „modă” deloc benefică județului, fiind o practică de tachinare între firmele de construcții:

„Din păcate, și spun lucru ăsta cu foarte mare regret, deși este foarte mult de lucru în județul Bistrița-Năsăud, companiile continuă să se conteste unele pe altele, ceea ce duce la întârzieri în procesul de modernizare a drumurilor. Sunt aproximativ 200 de kilometri de drum care au finanțare și bani în contul CJ de la finalul anului 2018, iar după un an jumptate, din cauza contestațiilor și a tot ceea ce se întâmplă, nu suntem efectiv în teren, la muncă. E contestat și Bistrița-Tărpiu, Cușma – Satu-Nou, e contestat și Șieu-Posmuș-Pintic-Teaca-Milaș, și e păcat că în timpul acesta propice nu se poate lucra efectiv”, a conchis Radu Moldovan.

 

Adauga comentariu