Ciorba reîncălzită a Transmixtului pe (ara)gazul Primăriei Bistrița: STAȚIILE „ELECTORNICE” DE AUTOBUZ!

Indiferent de culoarea administrației locale, firma care se ocupă de transportul public de persoane din municipiul Bistrița a reușit să-și impună doleanțele de fiecare dată, venind cu aceleași promisiuni de modernizare și sporire a confortului călătorilor. Administrațiile au pus botul mereu, fiind evident părtașe la praful în ochi aruncat contribuabilului.

Una dintre promisiunile celor două părți implicate în această poveste perenă, Primăria Bistrița și Transmixt, este legată de „sporirea confortului accesibilității pentru călători, dar și monitorizarea facilă a flotei și a executării serviciului, cu colectarea rapidă a datelor de transport”. Sintagma se regăsește acum într-o postare a noului primar al municipiului, Ioan Turc, expusă ca urmare a unei întâlniri dintre acesta și conducerea firmei de transport, evident în concordanță cu transparența executivului nou instalat în Piața Centrală nr.6.

Aceste povești de adormit călători creduli s-au mai auzit cel puțin în ultimul mandat al celui care a perfectat relația municipalitate - Transmixt, Ovidiu Crețu. Dar să vedem cine este Transmixt:

Firma de transport are un asociat unic în persoana lui Melente Horoba, persoană agreată în cercul restrâns de „prieteni” ai primarului Ovidiu Crețu și, se pare, și în cel al actualului primar, Ioan Turc. Transmixt are raportat la nivelul anului 2019 o cifră de afaceri de 28.394.889 lei, un porfit net de doar 936.232 lei, iar pierderile întrec chiar și cifra de afaceri 35.915.288 lei, precum și un număr de 184 angajați, din care nu știm exact câți șoferi sunt și cât personal TESA.

Deși cifra de afaceri a Transmixt este în creștere, în ultimii 13 ani crescând de 10 ori, ceea ce este un lucru remarcabil, este evident faptul că Transmixt, prin conducerea sa, nu este obișnuită să gândească în termeni de business și de profit. Spunem noi treaba asta, cei de la stiridebistrita.ro, pentru că, chiar dacă, aici iarăși este un lucru îmbucurător, inclusiv profitul a crescut de aproape 10 ori în ultimii 13 ani, acesta e mic raportat la cifra de faceri, nu atinge un cuantum important pentru a putea spune că firma se bazează pe un profit sănătos.

În ciuda acestor realizări trebuie să „remarcăm” și datoriile Transmixt care au crescut și ele de 10 ori în ultimii 13 ani, ajungând la aproape 7,5 milioane de euro, lucru îngrijorător pentru că datoriile întrec cifra de afaceri, ceea ce este un semn de default economic.

Cu toate acestea, administratorii firmei își arogă și acum investiții precum Sistemul Integrat de Management al Activității de Transport Persoane de tip Account Based Ticketing, sistem ce urmează să se implementeze la Bistrița.

Prima parte a acestui program a fost deja pusă pe tapetul online, respectiv nouă pagină de web a transportatorului:

„Pentru publicul larg, aplicația mobilă și portalul web TMX Transport Bistrița, lansate la începutul acestei luni, vin să faciliteze achiziția titlurilor de călătorie, prin logare intuitivă cu adresa de e-mail, cont Facebook sau cont Google, cu posibilitatea de planificare a călătoriilor și routing plan cu ajutorul hărților Google integrate. De asemenea, e posibilă utilizarea telefonului mobil pentru validarea călătoriilor în autobuze, se poate monitoriza istoricul achizițiilor titlurilor de călătorie deja utilizate și se pot seta multiple puncte de interes în oraș și în cartiere pentru planificarea rapidă și facilă a călătoriilor, fie că e vorba de turiști sau locuitori ai municipiului”, se arată în postarea primarului Ioan Turc.

Citește și... Transmixt Bistrița și-a lansat noul site și o aplicație pentru telefoanele mobile! Vezi cum arată aplicația și cât de utilă este. Panourile electronice din stații încă rămân nefuncționale

Însă aceasta este doar praful aruncat în ochii bistrițenilor, căci un sistem miodern de tiketing nu există instalat pe flota trasportatorului, comunicarea și monitorizarea flotei și a executării serviciului, cu colectarea rapidă a datelor de transport nu există, iar despre condițiile de transport nu s-a pomenit nimic.

De mai bine de trei ani se vorbește, la intervale de aproximativ șase luni, de modernizarea stațiilor de autobuz, aceasta fiind ciorba reîncălzită a Transmixtului pe gazul, sau mai bine spus pe aragazul municipalității.

Citește și... Primăria Bistrița face și proiecte utile pentru contribuabili: zece stații de autobuz vor avea adăpost și tabelă electronică de informații

Între timp, anumite stații, mai bine zis scheletele acestora, au rămas la nivelul de schelet sau chiar au dispărut din locurile unde au fost amplasate inițial.

Citește și... Bistrița rămâne la nivelul de localitate rurală când vorbim de transportul în comun: stațiile moderne și sistemele electronice de ticketing, doar pe hârtie!

Conform primarului municipiului, „se are în vedere modernizarea celor 115 stații de autobuz ale Bistriței, cu afișaj electronic coordonat de operatorul de transport, dar și elemente de confort urban ce definesc conceptul de smart city”. Această ultimă frază din postarea lui Ioan Turc este cea care pune capac promisiunilor comune ale celor două entități, căci este tăvălită din 2017, iar în anul 2021 vom intra, din acest punct de vedere, tot ca o localitate rurală!

Comentarii

Sergiu

29.12.2020 16:11

SISTEMUL DE TICKETING este un sistem complex bazat pe utilizarea cardului contactless ca suport pentru achiziționarea și validarea titlurilor de călătorie în rețeaua de transport public, fiind alcatuit din automate stradale pentru vânzarea titlurilor de călătorie, sistem de validare în mijloacele de transport și în stații, centre de vânzare și panouri de informare a călătorilor. Acest sistem este implementat in transportul public din mai multe orase, fiind una din conditiile conceptului de smart city.Spre exemplu in Cluj-Napoca, este prima staţie SMART in care calatorii care fac exerciţii primesc biletul de călătorie. Şi nu, nu pot înşela aparatul, aşa că genuflexiunile trebuie să fie corect executate. În staţia de autobuz a fost montat un aparat care distribuie gratuit bilete celor care execută corect 20 de genuflexiuni, într-un timp de două minute.Aparatul identifică, cu ajutorul unei camere video şi al unui soft special, mişcările corecte şi le numără. Mișcarea aleasă este una de bază, ușor de realizat, cu aport benefic major pentru persoana care introduce în rutina zilnică aceast exercițiu.Vezi: https://www.green-report.ro/bilete-de-autobuz-gratuite-pentru-clujenii-care-fac-20-de-genoflexiuni/

Pantelimon Grigore

30.12.2020 10:28
S-a speram ca acuma daca s-a schimbat oranduirea PSD si a venit PNL se va schimba ceva si la TRANSMIXT pentru ca functioneaza cu bani contribuabililor Bistriteni!!!

Pantelimon Grigore

30.12.2020 10:36
Buna !Sunt bistritean si din pacate am muncit si eu la Transmixt in calitate de sofer autobuz,spun din pacate pentru ca mi-a lasat un gust amar. Transmixt Bistrita este tot in epoca feudala cand se practica EXPLOATAREA omului de catre om! Sarmanul conducator auto (soferul de autobuz) munceste pe mai putin de salarul minim pe economie,este retribuit cu suma cuprinsa intre 9 si 10 lei net pe ora.Ca sa castigi cat de cat decent adica 2500-3000 lei trebuie sa muncesti peste 300 ore intr-o luna,cate 12sau 15 ore zilnic,sper ca INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCA BISTRITA sa se sesizeze!!.Daca fereasca cel de sus ai un accident atuncea esti bun de plata ,trebuie sa suporti reparatia ,nu poti sa dai asigurarea autobuzului pentru ca atuncea creste valoarea asigurari si de ce sa suporte TRANSMIXTUL contravaloarea cresteri asigurari cand poate plati conducatorul autobuzului(i se retine bani soferului din salar). Vad tot timpul pe toate canalele media anunturii cu TRANSMIXT ANGAJEAZA SOFERI! La TRANSMIXT este un dute,vino mai ceva ca la gara!!! Toate acestea se intampla datorita Tovarasilor HOROBA si DRAGUS COMPANY!! Va urma...

Adauga comentariu