Centura Becleanului – gura de oxigen a traficului către și de la Cluj. Când vom putea circula pe această variantă ocolitoare

Unul dintre marile lipsuri ale județului Bistrița-Năsăud, dar mai ales al orașului Beclean, este un drum care să ocolească această localitate, tranzitarea acesteia pentru ruta Bistrița – Cluj-Napoca fiind una anevoioasă.

Șoferii care tranzitează acum Becleanul știu cu exactitate despre ce este vorba. Și locuitorii acestui oraș resimt aglomerația și traficul, având în vedere faptul că prin orașul lor trec zilnic mii de mașini, multe fiind de mare tonaj.

Primarul Nicolae Moldovan este unul dintre cei mai bine văzuți edili din județ, fiind recunoscut pentru realizarea Băilor Figa – un complex de agrement și băi unic în județ. Cu toate acestea, lui Moldovan i se impută atât negăsirea unei soluții pentru decongestionarea traficului din localitate, cât mai ales lipsa unei variante ocolitoare a acestuia.

„Sunt extrem de bucuros să vă anunț oficial că în ședința de Consiliu Local din data de 31 octombrie vom discuta proiectul care vizează construcția unei variante ocolitoare a orașului Beclean pentru care demarăm un studiu de fezabilitate” – posta Nicu Moldovan pe facebook cel mai așteptat anunț din cei 18 ani la cârma primăriei.

Este vorba de proiectul unei lucrări care ar face parte dintr-un master-plan de transport care ar lega Becleanul de Dej, dar care ar putea deveni o investiție locală, cel puțin pentru varianta de ocolire a orașului. În acest proiect este vorba de un drum de ocolire care începe din dreptul semnului (obeliscului) de intrare în orașul Beclean (cel din dreptul carierei de piatră din curba de la intrarea efectivă în oraș) și care iese între Beclenuț și intersecția cu DN 17, după pod, la intrare în Coldău.

„Noi așteptăm acum devizul de lucrări pentru acest proiect. Pentru ceea ce este de realizat în cadrul acestui proiect, nu cred că va fi vorba de un cost exagerat, iar dacă consilierii locali vor accepta această variantă, ne vom putea angrena noi (Primăria Beclean – n.r.) în a suporta aceste costuri, probabil și cu ajutorul unui mic credit de angajament pe 3-4 ani. Adică, dacă noi vom suporta aceste cheltuieli din bugetul local, am reduce cu mult perioada de implementare, iar varianta ocolitoare a Becleanului să fie funcțională cel mai târziu în 2021 – a declarat Nicu Moldovan pentru stiridebistrita.ro.

Pe lângă această variantă ocolitoare așteptată de toată lumea, în Beclean vor mai exista și alte lucrări sau investiții menite să decongestioneze traficul din localitate. Transformarea unui pod pietonal către Beclenuț în pod rutier, destinat doar autoheviculelor de mic tonaj, precum și instalarea a 31 de semnafoare, vor degreva orașul de aglomerație, dar nu în totalitate.

Confrom primarului din Beclean, Primăria nu are contractate alte credite, iar restul investițiilor pe care această instituție le face sunt din fonduri europene, astfel că bugetul local nu ar fi afectat. Nicu Moldovan are majoritate în Consiliul Local, aprobarea proiectului fiind doar o formalitate.

Adauga comentariu