Bistrița rămâne izolată de conceptul de autostradă, interesele ocolesc diplomatic orașul

Se strigă „URA” din multe birouri parlamentare, căci s-a dobândit o uriașă izbândă odată cu votarea Autostrăzii A8 Târgu-Mureș - Iași! Marea realizare a politicienilor în an centenar ocolește Bistrița în mod tandru, elegant și sublim. Încă nu prezentăm interes...

Autostrada care va lega Mureșul de granița cu Basarabia a fost mai degrabă un act politic simbolic în anul centenar al Marii Uniri, seva unionistă declarativă fiind băută în momentul votului ca o cupă de șampanie, o importantă bifă în calendarul acestui an.

Autostrada A8 este singurul proiect major de infrastructură asumat de parlament, ceea ce duce clar către o interpretare politică mai degrabă, decât una economică sau socială. Deci, pe hârtie mai avem o autostradă.

Cum rămâne, totuși, cu mult povestita Autostradă a Nordului, cea care ar lega Petea de Suceava și care ar trece și prin mai puțin importantul județ Bistrița-Năsăud, un județ care se mulțumește la nivel de mătănii cu modernizarea infrastructurii de drumuri județene, dar aproape nimeni nu ridică problema ca măcar pe hârtie să ne fălim cu o autostradă.

DN 17 este singurul drum care ne brăzdează județul de la est la vest, un drum intens circulat, foarte aglomerat și extrem de încetinit de localitățile prin care acesta trece. Probabil Becleanu va rezolva această problemă în câțiva ani, grație unui proiect local care vizează construcția unei variante ocolitoare. Pentru întreaga lungime de drum din județ, momentul Beclean este doar mică bulă de aer, căci mai rămâm atâtea... De Bistrița nici măcar nu ne mai chinuim penița...

Cu o singură excepție, firavă și curajoasă în același timp, influencerii politici neaoși nu au nici cel mai mic interes de a aduce și pe la noi o autostradă, poveștile unui drum expres sau șosea de viteză fiind atât de mestecate încât nici măcar masterplanul de transport nu mai crede în ele.

Așteptăm investiții serioase ale celor cu dare de mână și verzișori prin conturi, dar nu le putem prezenta o infrastructură serioasă de care să beneficieze, nu să depindă. Eventual un pârț de parc industrial plin de bălării...

Conform unei declarații făcute de deputatul Ionuț Simionca, un fel de inconștient politic fără susținere, dar cu multă ambiție și curaj, proiectul pentru Autostrada Nordului ar fi fost depus deja la Parlament, el fiind inițiatorul. Cică sunt deja 60 de semnături ale colegilor din mai multe formațiuni politice. Simionca, de curând catalogat ca fiind „un accident electoral”, a reușit să strecoare prin tăvălugul legislativ cel puțin două legi, micuțe, dar de efect. Una vizează avertizarea cetățenilor de lipsa avizelor de la pompieri contra incendiilor, proiect denumit „Legea Colectiv”, iar alta vizează instalarea barierelor la nivelul de trecere cu cale ferată, cea de la Dej fiind deja implementată. Mic, fără sprijin, „accidental”, dar măcar muncește...

Dacă îi iese pasența cu Autostrada Nordului și inițiativa legislativă este votată (măcar), atunci putem spune liniștiți că accidentul electoral Simionca a fost cel mai fain accident politic al ultimei perioade. Până la șofatul pe Autostrada Nordului însă, mai avem nevoie de „accidente” electorale, politice, economice... la greu! Dixit!

Comentarii

CITITOR

28.12.2018 12:35

Deci... datorita lui Gica Contra de Bistrita-Nasaud... CANCI ... ruta ocolitoare ! 

Adauga comentariu