Atacurile politice devin tot mai virulente: Vicele Cristian Niculae este acuzat că a votat în 2016 împotriva variantei de ocolire a Bistriței pe care o propune în 2019!

Președintele PSD Bistrița, viceprimarul Cristian Niculae, a devenit în ultimul timp ținta a numeroase și acide atacuri, semn că retorica electorală devine o obișnuință.

Anunțul făcut de viceprimarul Cristian Niculae, cel care încearcă să adune cât mai multă simpatie, dată fiind cercetarea sociologică care va stabili „pe bune” cine e candidatul PSD la primăria Bistrița, cu privire la faptul că varianta ocolitoare (VO) a municipiului Bistrița a intrat în linie dreaptă, nu a trecut neobervat: „Luna aceasta se licitează achiziția Studiului de fezabilitate (SF) pentru VO, pe traseul Sărățel-Monariu-Budacu de Jos-Jelna-Ghinda-Livezile”, a scris Niculae pe pagina sa de socializare.

Concret, președintele Asociației Bistrița Civică, Florin Chereji, fost primar și consilier municipal, ține să îi reamintească viceprimarului Niculae ce s-a întâmplat în urmă cu trei ani. „În data de 31 august 2016, în calitatea sa și de consilier local, a votat împotriva acestei variante! Dacă atunci își mobiliza colegii de grup a căror șef era și este, varianta ocolitoare ar fi fost mult avansată. Poate SF-ul ar fi fost gata și ar fi putut începe construcția efectivă. Acum doar se lansează procedura de achiziție a SF-ului, cine știe cât durează selecția ofertelor, când va fi gata și când va începe lucrarea efectivă”, spune Chereji. 

Iunie 2016, ședință consiliului local

Florin Chereji spune că la sfârșitul lunii iunie 2016, imediat după constituirea Consiliului Local după alegerile locale din 2016, a depus proiectul de Hotărâre a Consiliului Local „Privind acordul Consiliului local al municipiului Bistrița pentru traseul variantei ocolitoare” care prevedea: 
ART.1. - Se dă acordul de principiu pentru traseele 1 NORD, 2 NORD, 3 NORD sau 3 SUD ale variantei de ocolire a municipiului Bistriţa, conform schițelor anexate, care vor fi înaintate Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale pentru a alege varianta optimă”.

La vot, Cristian Niculae a votat împotrivă, împreună cu toți consilierii PSD, lucru confirmat și de extrasul din procesul verbal al ședinței CL din data de 31 august 2016: „Vă rog să votați proiectul în forma prezentată de inițiator, care este domnul consilier Chereji împreună cu ceilalți consilieri din PNL”.
Rezultat Vot: Da 5, Nu 11, Abţinere 1
Au votat 17
Nu au votat 1
Absenţi 3
Total 21
Observaţii:
Antal Attila Abț
Archiudean Mircea Abs
Bria Dumitru Alexandru Nu
Chereji Adrian Florin Da
Codărean Cristian Vasile Nu
Flueraş Cristina Georgia Nu
Gaga Seica Marioara Da
Hangan Sorin Da
Kozuk Andrei Ioan Abs
Marza Teodor Ioan Abs
Mihestian Maria Marioara Nu
Miholca Bogdan Vasile Nu
Moisil Filip Da
Moldovan Vasile Nu a votat
Muthi Adrian Gelu Nu
Niculae Cristian Marius Nu
Pașca Marius Vasile Nu
Peteleu Ioan Da
Rus Constantin Nu
Sabău Gheorghe Nu
Tabără Camelia Nu

Cât de mare e ipocrizia politică?
Din 2016 în 2019 nu au trecut decât trei ani, însă vicele Niculae și-a schimbat opțiunile, după cum a scris chiar el: „În luna aprilie a acestui an am participat alături de o echipă mixtă de specialiști, reprezentanți ai Consiliului Județean, CNAIR, Primăriei Livezile, Primăriei Budacu de Jos și a Primăriei Municipiului Bistrița la analiza unei noi variante de Centură Ocolitoare a municipiului Bistrița pentru identificarea celei mai bune soluții. Traseul propus: DN 17 - Sărățel - Monariu - Budacu de Jos - Jelna - Ghinda - Livezile. În data de 01.08.2019 a fost publicată în SICAP documentația privind achiziția elaborării studiului de fezabilitate a variantei ocolitoare a municipiului. Mai mult decât atât, se va lansa în data de 15.08.2019 achiziția publică privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Nordului, anunțată la Bistrița, de domnul ministru al transporturilor, Răzvan Cuc”.

La momentul 2016, existau două acte normative ale Consiliului local al municipiului Bistrița privind traseul variantei ocolitoare:
1. HCL 71/2010 – care exprimă acordul CL pentru două variante:
- Varianta 1 Nord (traseul actualei variante ocolitoare Calea Clujului-Drumul Cetății-str.Simion Mândrescu, cu prelungirea traseului până dincolo de cartierul Unirea);
- Varianta 3 SUD (traseul intresecția DN17 cu DN15A lângă Sărățel, pe lângă Sărata, Monari Budacu de Jos, Jelna, cu revenire în DN 17 dincolo de localitatea Livezile);
2. HCL 136/2013 privind aprobarea documentației de actualizare a PUG Bistrița, care conține Varianta 2 SUD ca propunere pentru traseul variantei ocolitoare;
Menționăm faptul că în anul 2010, CL a aprobat HCL 151/2010 care aproba traseul 2 SUD și revoca HCL 71/2010, hotărâre care a fost atacată în instanța de contencios administrativ și a fost anulată (HCL 151/2010) fiind declarată ilegală prin sentință definitivă și irevocabilă; în urma acestui fapt, toate efectele juridice ale HCL 151/2010, inclusiv revocarea HCL 71/2010 au fost anulate, deci HCL 71/2010 este în vigoare.

Despre ce variante ocolitoare e vorba, o spune tot Florin Chereji: 
1. Varianta 1 NORD – traseul pornește din DN 17, înainte de intersecția cu DJ care merge spre Șieu, urcă pe sub liziera pădurii, pe deasupra localității Viișoara, ajunge la pășunea cartierului Viișoara, coboară spre DJ 151 peste care trece cu o pasarelă, urcă pe deasupra pădurii Schullerwald, apoi coboară spre Valea Căstăilor traversează Drumul Tărpiului; pentru a ajunge în zona Valea Rusului sunt 2 variante: se sapă tunel pe sub Dealul Cetății sau se găsește traseul optim de ocolire a Dealului, fie pe o variantă sud, ocolind stațiunea pomicolă, fie pe la nordul dealului Cetății. Drumul ar urca dealul dintre Valea Rusului și Valea Slătiniței apoi ar coborî printre Unirea și Slătinița spre intrarea în localitatea Livezile (ideal ar fi după trecerea la nivel cu calea ferată de la intrarea în Livezile).

(În planul de mobilitate urbană este configurat un traseu de variantă ocolitoare pe nord, cu cca jumătate de traseu identic cu varianta 1 NORD propusă, pe care nu o putem accepta în forma din PMUD pentru că are traseu prin intravilanul municipiului Bistrița). Această variantă este cea mai scurtă, are traseul aproape în întregime pe raza municipiului Bistrița, este relativ aproape de obiectivele industriale din Bistrița spre care circulă autovehiculele de mare tonaj. Nu necesită construirea prelungirii Drumului Cetății pe lângă cartierul Unirea. 

2. Varianta 2 NORD – traseul pornește între localitățile Crainimăt și Sieu-Măgheruș, intră pe Valea Măgherușului, iar de la ieșirea spre Sigmir sunt două variante
2.1 să urmeze traseul spre Varianta 1 NORD pe la sud de cartierul Sigmir;
2.2 să urce, pe la vest, nord-vest de cartierul Sigmir spre dealul dintre Sigmir și Blăjenii de Sus, traseul urmând să continue spre Tărpiu pe pășunea situată la estul satului Blăjenii de Sus, apoi pe la sud de Tărpiu prin spatele dealurilor Tărpiului și Cetății.De aici sunt două posibilități, un traseu mai scurt pe la sud-vest de cartierul Slătinița care ajunge în traseul 1 NORD între Slătinița și Unirea, sau un traseu mai lung, pe la nord de Slătinița cu intrarea în DN 17 pe raza comunei Livezile. 
3. Varianta 3 NORD, varianta de autostradă prezentată în Planul de Amenajarea Teritoriului Regiunii de Nord-Vest (PATR) cu desprinderea din DN 17 după Șintereag , paralel cu DJ 151, la nord de Blăjenii de Sus, la sud de satul Tărpiu, străpungerea cu tunel a Dealului Dumitrei/Cetății spre Slătinița, de unde traseul s-ar îndrepta spre traseul variantei 1 NORD.

Avantaje: traseul pe relația Cluj-Suceava se scurtează semnificativ (cu cca 20 km), relief accesibil, cu excepția zonei Dealului Dumitrei, face legătura cu drumul expres Bistrița-Năsăud prevăzut în documentațiile de dezvoltare ale rețelei rutiere. Traseul de la Șintereag până la intersecția cu DN17C ar putea fi realizat pe proiectul drumului expres Dej – Bistrița.

Menționăm că această variantă este preluată în PUG prin HCL 136/2013 conform precizării din memoriul general pag. 115-116. „În Planul de Amenajare a Teritoriului Regiunii de Nord Vest (PATR), în cadrul strategiilor privind eliminarea disfuncţionalităţilor şi eficientizarea traficului rutier, sunt prevăzute următoarele lucrări: - autostrada Cluj Napoca – Dej - Bistriţa – Vatra Dornei, care pe teritoriul administrativ al municipiului Bistriţa are traseul: nord Blăjenii de Sus – est Sigmir – vest Bistriţa (trece de dealul Cetăţii prin tunel) – vest Unirea – Livezile. Se poate constata că traseul autostrăzii prevăzute în PATR este diferit de traseul acesteia prevăzut în PATN (pe teritoriul administrativ al municipiului Bistriţa). În prezenta documentaţie a fost preluat traseul autostrăzii din PATR”. (Extras din Memoriul general al PUG Bistrița pg.115-116)

Toate variantele NORD au avantajul descongestionării traficului prin oraș și a Drumului Cetății, toate autovehiculele care trebuie să ajungă la zona industrială „Tarpiului” au cale de acces direct, fără a trebui să intre pe Drumul Cetății.

 


Comentarii

Vizitator

15.08.2019 16:27

„Prostul, dacă nu-i fudul, parcă n-ar fi prost destul”. Acest Cristian Niculae cunoscut si sub numele Wannabe, dupa ce și-a anunțat deja intenția de a candida la Primăria Bistrița, a facut recent o afirmatie de-a dreptul idioata pe un post local de televiziune, spunând, culmea, că el are încredere în sine: ”Îmi doresc ca cetățenii să aibă încredere în mine, îmi doresc să fiu primarul municipiului Bistrița, cred că voi fi noul primar al Bistriței. Eu cel puțin am încredere în mine”. 

Adauga comentariu