Arătura din spatele Finanțelor s-ar putea transforma în parcare. După mai bine de 20 de ani se mai deschid niște ochi

Una din marile probleme ale administrației locale este găsirea soluțiilor în ceea ce privesc parcările în municipiul Bistrița. Având în vedere numărul mare de autovehicule înmatriculate în județ, număr în continuă creștere, staționarea în diferite zone ale orașului devine un calvar.

Chiar dacă începând cu 1 ianurie 2018 s-a introdus sistemul de plată al parcării pe mai multe străzi din Bistrița, eliberându-se multe locuri care stăteau ocupate atâta timp cât nu se necesita plata respectivă, problema parcărilor rămâne încă în picioare.

Pentru zona Peței Unirii și Pieței Petru Rareș este prevăzută construirea unei parcări în zonă, chiar în spatele BCR-ului, pe strada Bistricioarei, lucrări ce se vor desfășura în acest an. Proiectul pentru parcarea subterană din Piața Mihai Eminescu a căzut, condițiile de acordare a finanțărilor europene pe această liniie schimbându-se.

În spatele Finanțelor de pe strada 1 Decembrie, chiar în curtea unde are sediu Camera de Comerț, există un spațiu uitat de vreme. Terenul aparține celor două instituții și este folosit impropriu ca parcare, zona fiind una plină de gropi și hârtoape.

Referitor la această locație, viceprimarul Cristian Niculae a declarat pentru stiridebistrita.ro că se are în vedere folosirea acelui teren pentru realizarea a 2-300 de locuri de parcare:

Terenul nu este al nostru, al Primăriei. O mare parte este al Ministerului de Finanțe, restul fiind în proprietatea Camerei de Comerț. Este în domeniul public al statului. Dacă există înțelegere la Ministerul de Finanțe și la Camera de Comerț să trecem terenul respectiv în domeniul public al municipiului, noi, Primăria, avem capacitatea să modernizăm acel spațiu, care daca după modernizare s-ar hașura corespunzător, am câștiga 2-300 de locuri de parcare, ce ar mai rezolva din această problemă și ar decongestiona traficul în zona respectivă. Chiar am avut o discuție cu domnul Cristian Parasca, șeful finanțelor, acesta fiind deschis către această problemă, propunerea noastră va fi înaintată de el către Minister”.

Terenul respectiv zace în amorțeala timpului de mult. Până acum, cel puțin de-a lungul celor două mandate ale fostului primar Vasile Moldovan și în mandatele actualului edil Ovidiu Crețu, nimeni nu a luat această variantă în calcul, strada 1 Decembrie fiind supra-aglomerată chiar în zona instituției respective, multe dintre autoturismele personale ale angajaților fiind găsite în parcările residențiale ale blocurilor din apropiere, nu s-a văzut această soluție, chiar în buricul târgului.

Dacă funcția de city-manager ar fi luată în serios și nu ocupată doar de dragul unui fost viceprimar, ce n-ar fi vrut să plece din sistem, numim aici pe înalt prearevoluționarul George Avram, probabil s-ar găsi soluții și prin Ștefan cel Mare, un cartier înghesuit rău de tot.

Fiind vorba de niște instituții ale statului român, Primăria și Ministerul Finanțelor, care puteau să-și dea mâna pe acest subiect de cel puțin 20 de ani, nu putem decât să tragem o singură concluzie: o mare lehamite și durere-n cot a administratorilor, preocupați cu alte priorități, mai mult sau mai puțin sănătoase sau benefice contribuabilului de rând.

Adauga comentariu