Aproape o JUMĂTATE din numărul de străzi din Bistrița anului 2019 NU cunoaște conceptul de ASFALT! Viceprimarul Cristian Niculae oferă însă SFATURI celor care dețin străzi de pământ PRIVATE

Municipiul Bistrița are, la nivelul anului 2019, un numră de 461 de străzi în nomenclator, din care 95 sunt străzi private, iar din cele 366 aflate în „proprietatea” municipalității doar 254 îmbracă într-un fel sau altul moderna haină a asfaltului.

Aceste străzi asfaltate suferă anual peticiri în urma degradărilor sau în urma executărilor unor lucrări ale companiilor de curent, apă sau gaz, reabilitări integrale fiind foarte puține efectuate în ultimii ani, iar în acestă categorie ar putea intra ca exemplu celebra stradă Colibiței care se va da în folosință cât de curând.

Viceprimarul Cristian Niculae a prezentat într-o conferință de presă un nou plan de bătaie pentru anul 2019, așa cum a mai făcut-o și în 2018 de vreo trei ori: aceleași promisiuni, veșnicele amintiri ale proiectelor ce se vor implementa în viitor (axa Gării – Decebal – Mureșanu – Năsăudului, Linia Verde C. Moldovei – Viișoara, sau traseul pistelor de biciclete), la care a mai adăugat un număr de 48 de străzi care se vor reabilita „din bordură în bordură” prin aplicarea unui strat asfaltic în 2019.

Aceste străzi au fost împărțite în 6 loturi de execuție (unul fiind „rezervat” Direcției de Servicii Publice pentru realizare, restul urmând să fie scoase la licitație), împărțire haotică în care firmele executante se vor călca în picioare și vor avea de fugit dintr-un loc într-altul, astfel:

Lotul 1: Cerbului, Gârleanu, Minulescu, Bălcescu, Sucevei, Tărpiului (de la Casa Soneșeană pănă la centură) și Vasile Conta.

Lotul 2: I.L. Caragiale, Lupeni, Eminescu (între Șincai și Republicii), Titulescu, Piața Mică, Bărnuțiu, Toamnei, Alecsandri, Zimbrului și Zorilor.

Lotul 3: Andrei Mureșanu (de la calea ferată până la Năsăudului), Ștefan cel Mare, Șt. O. Iosif, Babeș și T. Tudoran.

Lotul 4: Arțarilor, Republicii, Teodoroiu, Lalelelor, Kogălniceanu și Ursului.

Lotul 5: Cuza Vodă, Dumbravei, Gării (între Decebal și Rodnei), Ispirescu, Pietrosul, Rodnei, Romană, Someșului și Zefirului.

Lotul 6: B.Ș. Delavrancea, C.D. Gherea, Coșbuc, Dogarilor, Grădinilor, Lt. Călin, 1 Mai, Narciselor, Scurtă, Sg.Maj. O. Popa și S. Haliță.

Referitor la străzile de pământ, Niculae a spus că din cele 112 aflate în patrimoniul Primăriei sunt 84 care au lățimea mai mică de 6 metri, fapt pentru care se vor căuta variante legale de a fi asfaltate, eventual ca alei pietonale, deoarece o stradă mai îngustă de 6 metri nu este considerată stradă de către legiuitor.

Cât despre cele 95 de stăzi de pământ aflate în proprietate privată, viceprimarul care se laudă cu zeci de străzi asfaltate pe hârtie, dă sfaturi celor care au terenul pe străzile respective:

„În majoritatea cazurilor, terenurile pe care trec aceste străzi sunt în proprietatea celor care au construite case. Pentru a putea să le asfaltăm, să le modernizăm, să introducem canalizare, rețele de iluminat public, trotuare, terenurile de sub străzi trebuie să treacă în domeniul public al municipiului Bistrița. Pentriu ca acei cetățeni să fie informați am decis ca în perioada imediat următoare, la intrare pe fiecare stradă de pământ, să amplasăm câte un panou, prin care vom informa că strada respectivă nu este pe domeniul public, că trebuie să mă caute să le spun ce demersuri trebuie să facă pentru ca acea stradă să intre în domeniul public și să putem să intervenim ca muncipalitate în acele locuri, să le prindem în programele noastre de investiții pentru modernizare sau reabilitare”.

Având în vedere faptul că aceste lucruri trebuiau aduse la cunoștința celor care și-au construit sau își construiesc case în zonele respective în momentul autorizării construcției, deci fiind vorba de un regulament de urbanism coerent și concret, Cristian Niculae aruncă vina lipsei de unitate în acest domeniu în cârca înaintașilor:

„Suntem tributari unor probleme de urbanism create de-a lungul celor 30 de ani de construcții în muncipiul Bistrița (...) Până la urmă administrația a fost condusă de 5 sau 6 primari în acest timp, nu poate să răspundă Cristi Niculae pentru ce nu s-a făcut în urmă cu 15-20 de ani”.

Comentarii

Vizitator

14.03.2019 12:12

Pana la urma pot fi gasite solutii. In primul rand, asa-zisele "străzi private", trebuie trecute in domeniul public, astfel incat pe acestea sa poata fi introduse utilitati (apa, canal, gaz, electricitate), dupa care sa fie asfaltate. Problema strazilor cu latime mai mica de 6 metri, poate fi si ea rezolvata prin amenajarea lor ca "străzi cu sens unic", cu conditia ca acestea să nu fie înfundate, astfel incat sa se poata intra pe la un capăt si iesi pe celălalt. Chiar si pentru străzile înfundate, care se termină în proprietatea unor cetăteni, s-ar putea ajunge la o intelegere cu acestia, ca acolo unde este posibil sa cedeze o anumita suprafata pentru utilitate publică.

Adauga comentariu