100 de lucruri jenante în Bistrița: azi, GARA și antagonismul vizual (FOTO)

Gara Bistrița-Nord este una dintre construcțiile reabilitate prin cofinațare din partea Uniunii Europene și a fost dată în folosință la începutul anului 2016. Proiectul a avut o valoare totală de aproape 89 milioane de lei și a vizat, pe lângă reabilitarea peroanelor și a căilor de acces către acestea, reabilitarea clădirii gării propriu-zise.

Clădirea Gării Bistrița-Nord beneficiază în acest moment de un spațiu mai mult decât generos, exagerat de generos în comparație cu tipul de gară, un capăt de linie, o stație în care predominanți sunt călătorii navetiști, iar numărul de trenuri care pleacă/sosesc aici este unul destul de redus.

Clădirea este structurată pe două niveluri destinate publicului larg. La parter sunt amplasate casele de bilete, biroul de informații, sălile de așteptare, precum și utilitățile adiacente, toaletele, toate fiind, repetăm, foarte generoase ca mărime.

Dar mai există și al doilea nivel, etajul, acolo unde zace un spațiu la fel de generos unde nu există absolut nici măcar cea mai mică activitate! Un fel de sală de așteptare cu vedere către parter, tabele electronice (care, culmea, funcționează) cu mersul trenurilor, loc destinat unor ghișee sau unor spații comerciale, o sală generoasă destinată unui eventual local de alimentație publică, toalete închise, precum și un lift destinat persoanelor cu dizabilități și/sau cărucioarelor pentru copii.

Acest spațiu suplimentar exectuat (probabil așa a fost proiectul implementat, unul standard) nu este folosit de trei ani de zile absolut deloc. Spațiile respective au fost scoase la licitație pentru închiriere, dar nimeni nu a dorit să investească într-un loc necirculat sau accesat doar strict pentru achiziționarea unui tichet de călătorie, căci Bistrița-Nord nu este un nod de cale ferată unde să se schimbe un tren, să se aștepte vreo legătură etc.

Deci, o investiție făcută să fie făcută!

În imediata apropiere a clădirii Gării Bistrița-Nord, care dincolo de inutilitatea grandorii sale arată totuși bine, curată și îngrijită, zace o clădire aflată într-un stadiu avansat de degradare: fostul restaurant „de la gară”, așa cum a fost cunoscut.

Clădirea ar aparține omului de afaceri Ioan Moldovan, deținătorul hotelurilor (aflate pe lista imobilelor oferite spre vânzare) Coroana de Aur, Dracula sau Codrișor. Și această clădire s-ar vinde, dacă ar exista cumpărători interesați. În acest moment există doar mici afișe cu anunțuri de închiriere.

Nimic rău până aici... doar că această clădire în paragină, aflată exact în fața porții de intrare (pe calea ferată) în oraș, arată deplorabil, se degradează, mișună rozătoarele pe lângă ea și e plin de gunoaie în jurul ei! La fel ca și în alte cazuri ale unor clădiri părăsite, municiplaitatea nu are nici interesul și nici ambiția de a rezolva aceste probleme, cel puțin estetice dacă nu igienice. Obligarea proprietarilor de a menține cel puțin fațada unor clădiri într-o stare acceptabilă măcar estetic s-ar putea face printr-o hotărâre de consiliu local, dar unde nu e voință...

 

Adauga comentariu