100 de lucruri jenante în Bistrița: azi, Cristian Niculae și ABERAȚIILE legate de asfaltarea străzilor de pământ care NU AU LĂȚIMEA NECESARĂ pentru a intra în categoria de drumuri conform legilor române

Una dintre preocupările verbale ale viceprimarului Cristian Niculae, candidat al PSD pentru Primăria Bistrița în 2020, este legată de străzile de pământ din oraș și scuzele neasfaltărilor acestora, poezie pe care o tot repetă de vreo doi ani, așa, ca să ne intre bine la cap.

Bistrița europeană are în acest moment un procent de 45% din străzi neasfaltate, adică un total de 207 din cele 461 existente. Dintre cele 207 sunt 95 de străzi private, iar municipalitatea întruchipată în persoana lui Nicuale ar vrea să le asfalte și pe acealea, dar nu poate că nu sunt pe domeniul public.

Bine, din restul de 112 de străzi de pământ care sunt totuși în proprietatea municipalității, alte 84 nu se pot asfalta deoarece sunt prea înguste, adică sub 6 metri lățime, ceea ce, din punctul de vedere al atotștiutorului Cristian Niculae, nu se pot asfalta:

„Avem 112 străzi de pământ care sunt în proprietatea noastră, a municipiului Bistrița, dar 84 dintre aceste străzi, deci un număr foarte mare, nu au lățimea necesară pentru a fi categorisite ca străzi conform normelor legale. Conform legii românești, există patru categorii de drumuri, unu, doi, trei și patru, care clasifică străzile și drumurile după lățimea lor și după utilitatea lor: autostrăzi, drumuri naționale, drumuri județene, drumuri comunale și străzi.

Pe lângă aritmetica de bază, căci înșirurea făcută de Niculae numără cinci categorii și nu patru, vicele face o confuzie mare cât Biserica Evanghelică între clasificările de drumuri și șosele și cele dedicate străzilor. Acesta știa el ceva legat de cifra patru și clasificare de străzi, dar nu are nicio legătură cu vreo interdicție a legiuitorului în cazul străzilor mai înguste de 6 metri.

Conform Normelor Tehnice privind proiectarea și realizarea străzilor în localitățile urbane, document la care probabil făcea referire Niculae „in blind”, străzile sunt împărțite într-adevăr în patru categorii astfel:

Stradă de categoria I – magistrală: 6 benzi, 3,50 m lățime bandă, 21 m lățime carosabil
Stradă de categoria a II-a – de legătură: 4 benzi, 3,50 m lățime bandă, 14 m lățime carosabil

Stradă de categoria a III-a – colectoare: 2 benzi, 3 – 3,5 m lățime bandă, 6-7 m lățime carosabil
Stradă de categotia a IV-a – de folosință locală: o bandă, 3 – 3,5 m lățime bandă/carosabil.

click pe foto pentru imaginea întreagă

Același Cristian Niculae continuă să abereze legat de străzile înguste pe care nu le poate asfalta din cauza legislației:

„Vom analiza și aici fiecare stradă în parte, fiecare situație în teren, și vom găsi soluții. Gândiți-vă că sunt 84 de străzi care au 3 metri, 4 metri lățime și nici una nu are 6 metri lățime. Avem 112 străzi de pământ în proprietate publică, dar 84 din aceste străzi nu au lățime necesară pentru a intra în categoria de drumuri conform legilor române. Gândiți-vă că sunt foarte multe străzi înfundate, adică se termină strada într-o proprietate privată. Strada are 4 metri lățime, unde întorci mașina? Cum trec două mașini una pe lângă cealaltă? Unde facem trotuarele? Probabil vom găsi soluții să le numim alei pietonale, le vom găsi o denumire și lor și vom găsi soluții să le asfaltăm”.

Tot Normele respective vin cu soluția și descrierea situațiilor fără de ieșire din mintea viitorului candidat la primărie și ne spun că străzile din categoria a IV-a sunt străzi de folosință locală, asigură accesul la locuințe și servicii curente sau ocazionale din zonele de trafic redus. Temerile viceprimarului legate de întoarcerea unui autoturism sau cea legată de trotuare sunt și ele prevăzute în aceste Norme astfel: „străzile pot fi prevăzute cu platforme de încrucișare și bucle de întoarcere și au, de regulă, trotuar de 1 metru; se va interzice traficul mijlocelor de transport în comun pe această categorie de străzi; limitarea vitezie la 25 km/h”.

Nu mai punem la socoteală că oricum există străzi de categoria a VI-a asfaltate, nu numai în Bistrița, ci în toată țara, dar să ajungi să te trezești vorbind doar de dragul de a te auzi, asta intră la categora „100 de lucruri jenante în Bistrița”! Exemple de stăzi înguste asfaltate deja: Kogălniceanu, Dogarilor, Bistricioarei, Parcului etc., precul și muuulte dintre aleile dintre blocuri

 

P.S. Normele respective se răgăsesc pe site-ul ministerului condus de colegul de partid al vicelui Cristian Nuculae – Daniel Suciu.

Adauga comentariu