Unul din motivele aglomerației de pe stăzile Bistriței: aproape 120.000 de autovehicule înmatriculate la nivelul anului 2019 în județului Bistrița-Năsăud!

Intrările și ieșirile în și din municipiul Bistrița au devenit copii fidele ale DN1 – Valea Prahovei, în special în perioada sărbătorilor: mii de mașini stau în trafic bară la bară, iar situația tinde spre o adevărată anarhie rutieră. Lipsa drumurilor și a (măcar) unei variante ocolitoare ar fi răspunsul, dar mai este un factor deloc de neglijat: numărul autovehiculelor în continuă creștere!

Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud și-a prezentat bilanțul activităților pentru anul 2019. În acest raport se regăsește inclusiv evoluția înmatriculărilor auto la nivelul județului, trendul fiind unul crescător.

Astfel, dacă în anul 2018 erau în evidențele IPJ BN un număr de 111.124 auto înmatriculate, acest număr fiind unul în creștere față de ultimii patru ani cu peste 32.000 de înmatriculări, anul 2019 înregistrează o altă creștere, cu 8.632 de unități. În consecință, la nivelul sfârșitului de an 2019, în Bistrița-Năsăud figurau 119.725 de autoturisme înmatriculate, asta fără să mai punem la socoteală (în trafic) auto aflate în tranzit.

De asemenea, la capitolul permise de conducere, în Bistrița-Năsăud au fost contabilizate în evidențe un număr de 123.804 „șoferi”, mai mult cu 2.694 decât la sfârșitul lui 2018.

 

 

Comentarii

bondarul™

29.01.2020 07:08

Ii si asta o problema, dar din pacate proasta organizare a traficului auto contribuie cel mai mult. Astfel exista putine sensuri unice cu mai multe benzi (se puteau cu putin efort transforma 1 Decembrie si Grigore Balan in doua sensuri unice), exista centre comerciale (vezi cel din zona Selgros) au o singura intrare si o singura iesire ( aici se putea face o iesire spre actualul drum de centura prin strada Sucevei sau prin spatele complexului), lipsa unei centuri ocolitoare in adevaratul sens al cuvantului, toate acestea duc la blocaje in trafic.

cititor

30.01.2020 12:01

Intocmai ! Bravo " bondarule " ! Bine punctat ! Nat.araii din comertz, au facut presiuni asupra municipalitatii, ca toata intrarile si iesirile de la si inspre aceste unitati comerciale, sa fie direct din drumul principal... ca au ei ideia ca astfel, vor nu vor, " calatorii din drumul principal  " se vor opri si pe la magazinele lor . Aproiape ca au facut Calea Moldovei sa treaca exact prin mijlocul magazinelor ... Era excelent, daca la toate magazinele si marele MOLLURI, din Calea Moldovei, precum si in Piata " rusilor " ... toata intrarile sa fi fost facute prin strazile de pe langa linia CFR ( Sucevei... ma rog ) si de pe langa Raul Bistrita ... ( pe,langa Garnizoana Bistrita ... nu stiu cum ii zice la strada aia ) drumul principal sa fi fost eminamente lasat " liber " . Problema ca din Comisiile pentru studiul traficului rutier, fac parte si " comerciantii " al caror scop este " comertul " si nu fluidizarea circulatiei . Ei ar dori daca se poate ca toata lumea sa intre cu masinile fix prin magazinele lor ... si ar dori ca viteza de circulatie, sa fie de 1- 2 km/h ... 

cititor

29.01.2020 10:11

Daca nataraii de la P(D)NL nu s-ar fi opus cu atata vehementza, astazi se putea circula pe varianta Bistrita Sud de " cand lumea " ... si cu toate culorile de masini nu doar rosii ( ca sa nu-i mai zic " centura " ca la astia le si "plesnesc " venele-n cap ... si fac atac cerebral ) .S-au pierdut banii europeni si acuma se chinuie sa gaseasca o varianta de-alungul liniei CFR ... numai ca BANI EUROPENI ... CANCI ! Nu-i rea ideia, dar daca doar acuma le-a venit , atunci fiti siguri ca nici peste 5 ani n-o s-o vedeti realizata ... Va asigur io ca daca eram in Epoca Ceau ... astazi deja circulam pe " Centura " Bistrita Sud ... si toti cei de la "Gica Contra" deja ori erau " inmormantati " ... ori erau pline spitalele de nebuni cu ei ... de necaz... ! 

Adauga comentariu