Ritmul asfaltărilor fără de ritm: lucrări haotice și rezultate de râsul curcilor! Cristian Niculae se laudă pe facebook cu asfaltarea unei străzi fără miză. Aparentă...

Iepurașul Wannabe Cristian Niculae își continuă selfismele (că tot e zia selfiului) în zonele unde se acționază „ca la carte”, zone care aparent nu au vreo miză publică comună. Ultima postare se referă la o străduță plină de viluțe din zona rezidențială de la ieșirea din Bistrița și intrarea în Unirea.

Strada Grigore Moisil este o stradă cu o insemnătate publică destul de mică, ceea ce în accepțiunea unui edil nu o face mai importantă sau mai puțin importantă în comparație cu alte străzi. Aceasta a fost dată în funcțiune cu tot ceea ce trebuie, asfalt, troturare sau iluminat public. Este o foarte mare realizare având în  vedere stilul municipalității de a întreprinde astfel de activități.

Este o stradă relativ nouă ca apariție în peisajul urban bistrițean în comparație cu Valea Ghinzii, spre exemplu, o stradă uitată de municipalitate aproape intenționat, zonă cu mult mai multe locuințe și suflete care suferă din cauza lipsei infrastructurii de foarte multă vreme.

În același timp, în interiorul orașului sunt cel puțin trei străzi cu o mult mai mare însemnătate publică, bulevardul Decebal, strada Ioan Slavici și strada Colibiței, care stagnează la nivelul unor decopertări sau chiar la nivel de săpături oprite și iar reluate. În cazul străzii Colibiței reabilitarea se face etapizat, dar chiar și în aceste condiții sunt mari lacune și întârzieri, modul de lucru fiind unul parcă filmat cu încetinitorul. Explicația ar fi că societatea carea a câștigat licitația, SC LDP SA, ar mai fi avut o urgență în altă parte (recte Grigore Moisil) și revine pe Colibiței după finalizarea acelui proiect.

Municipalitatea trebuie să închidă ochii la asemenea inepții, căci LDP-ul este firma CJ-ului, aflată într-un impas financiar și care are nevoie de lucrări ca de aer. Asta înseamnă că licitează tot ce este de licitat, iar daca și câștigă va lucra „etapizat” când și pe unde apucă sau „urla” beneficiarul. Nu e posibil ca o firmă care paricipă la mai multe licitații și le câștigă să nu poată acoperii fluxul și volumul de muncă pe care trebuie să-l îndeplinească. Dacă sunt „depășiți” de situație, atunci de ce mai participă și la alte licitații, sau mai bine zis de ce acceptă organizatorii acestor licitații firme care nu pot acoperii lucrarea, aceste sunt întrebări retorice, desigur, nu așteptăm răspunsurile justificative ale interpușilor de genul Cristian Nicolae.

Bulevardul Decebal este și el frezat și uitat așa. Cică se va apuca de el în curând, se va lucra noaptea, dacă nu plouă. Același bulevard este prins și într-un proiect mai amplu al municipalității în care se va reface lucrarea de asfaltare „din bordură în bordură”. Păi tocmai au fost marcat tot bulevardul și este decopertat pentru plombare. Apoi se revine și se decoperteaza din nou, „din bordură în bordură”, iar ceea ce s-a lucart se duce pe apa Sâmbetei. La ce se mai face această risipă de bani pe vopsea pentru marcaje și o groază de bani pe asfalt dacă se va reabilita acel tronson în curând? Poate nu este prea „în curând” fiiind doar o gargară populisto-electorală? Sau trebuie musai păpați niște bani rapid?

Nici Strada Petre Ispirescu nu este ferită de abandon, căci și aici s-au început lucrările de fezare și au rămas în suspans. La fel ca pe Colibiței sau Decebal. Exemple mai sunt în oraș, alte câteva străzi au „scăpat” de lucrările de peticire, dar suferă la calitate, fiind semnalate multe denivelări în continuare, gurile de canalizare prea ridicare sau lăsate foarte jos în asfaltul proaspăt, toate fiind un semn de fușăreală. Acesta este modul în care se rezolvă problemele orașului în care se alocă sute de mii de eruo pentru sisteme audio care nu se ``aud``, biblioteci stradale fără funcționalitate, infochioșcuri trecute în ``adormire`` sau ceasuri scumpe ce ne arată în continuu stagnarea noastră ca civilizație.

 

Comentarii

Mihai

22.06.2018 09:26

Cine sunteti voi sa catalogati strazile ca avand o "insemnatate publica destul de mica"? In anul 2018, intr-un oras european, nu trebuie sa mai existe strazi neasfaltate. Se numeste civilizatie!Pe aceste strazi de "insemnatate publica destul de mica", locuiesc oameni care muncesc, isi platesc taxele si impozitele si au tot dreptul la civilizatie/asfalt, indiferent de zona orasului in care se afla!

Rian Farcasiu

22.06.2018 11:20

Așa este! Aveți dreptate! Pe Valea Ghinzii trăiesc, de asemenea oameni, din același oraș european. Probabil ei nu-și plătesc taxele și dările la timp. Nici șoferii care circulă prin orașul decopertat. Nici cei de pe Colibiței cu taxele de parcare plătite și lăsați fără locuri. Aici nu s-a luat în discuție faptul că pe o stradă sau alta sunt oameni care-și plătesc taxele la zi sau nu. Este vorba de vraiștea în priorități a primăriei, de lucrul haotic. Cu ce sunt cei de pe Moisil mai presus decît cei de pe Colibiței, căci s-au întrerupt lucrările de acolo pt a face lucrarea pe Moisil în regim de urgență. Sau cei de pe Valea Ghinzii care visează asfalt mai acătări decât cei dintr-un cătun uitat de lume, care face și el parte din aceeași Europă...

Anca Liviu

11.02.2019 20:32
DA CE ZICETI DE STR. vASILE GOLDIS, CARE E STRABATUTA ZILNIC DE TOATE CATEGORIILE DE MASINI(INCLUSIV CELE DE 20T) DE ANI BUNI, UNDE SUNT NUMAI CRATERE, NU GROPI DE ATATIA ANI, FIINDCA E "SCURTATURA" CEA MAI CEA DINTRE D-TREI VECHI SI TURNULUI ! PROGRAMUL DE CARTOGRAF SI INTABULARE DIN BANI EU SE APLICA IN FUNCTIE DE "CERERI" , NU ORGANIZAT, DECI IMPOZITE PLATIM NUMAI LA SFARSIT AN FINANCIAR...

Adauga comentariu