Reconfigurarea axei de transport public pe străzile Gării – B-dul Decebal – A. Mureșanu – Năsăudului se va face cu bani europeni

Rămasă fără finanțare anul trecut, axa Gării – Năsăudului din Bistrița a rămas în stand-by o bună bucată de timp, însă anunțul finațării lucrărilor de reabilitare a stărzilor cuprinse în această axă, din fonduri europene, a fost făcut azi de către viceprimarul Cristian Niculae, evident în „lipsa” primarului din vizorul public.

Astfel, valoarea proiectului „Reconfigurarea axei de transport public pe str. Gării – B-dul Decebal – Str. Andrei Mureșanu – Str. Năsăudului” este de 10,5 milioane euro și va moderniza infrastructura rutieră și trotuarele străzilor de pe această axă, fiind prinse următoarele lucări:

- realizarea unui sistem rutier nou, la partea carosabila, începând cu fundația drumului;

- reabilitarea trotuarelor pe toată lungimea celor 4 străzi;

- realizarea de benzi dedicate transportului public;

- realizarea pistelor pentru bicicliști, pe ambele sensuri de circulație;

- realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, în zona halei comerciale;

- îngroparea tuturor rețelelor electrice și de iluminat public;

- sistem nou de iluminat public cu telegestiune;

- modernizarea stațiilor de transport public existente (10 stații)

 

Comentarii

Vizitator

15.05.2020 13:13

Curat Caragiale! Să se reconfigureze dar să nu se schimbe nimica; sau să se modernizeze dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele esenţiale. Despre proiectul intitulat ”Reconfigurarea axei de transport public pe str. Gării – B-dul Decebal – Str. Andrei Mureșanu – Str. Năsăudului”, se vorbeste de câtiva ani buni . Intr-adevăr, proiectul prevede modernizarea părții carosabile și trotuarelor. De asemenea, proiectul presupune realizarea unor piste pentru bicicliști, reabilitarea și extinderea spațiilor verzi existente, realizarea unei benzi pentru transportul public, reabilitarea și modernizarea iluminatului public și a sistemelor de gestiune a traficului sau devierea parțială și modernizarea parțială a rețelelor edilitare subterane.Totusi, ceea ce viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) uită să spună, sau omite cu bună stiintă, este că proiectul are un mare neajuns: pe acest treaseu destul de lung, vor dispărea parcările oblice de la limita carosabilului, pentru a face loc pistelor pentru bicicliști.

Adauga comentariu