Gropi mici, dar adânci: rețeta perfectă pentru o zamă de planetare cu bucșe afumate! Bine ai venit, primăvară bistrițeană!

Nu există final de iarnă la Bistrița în care să nu ne trezim cu adevăratele vestitoare ale primăverii, acele gropi mici și gingașe, dar adânci și mușcătoare din sistemele de direcție ale autovehiculelor. Iar dacă avem chef de surprize, aceste „drăgălășenii” mici și adânci, sunt acoperite de belți, moment în care nici măcar nu bănuim dacă există ceva acolo și mai ales cât de „profundă” poate fi surpriza.

Luând Bistrița chiar și la pas, se poate observa cu ușurință o multitudine de gropițe apărute în asfalt. În orele deja cunoscute ca fiind de vârf, dimineața între 7 și 9, iar după-masa între 15 și 18, pe lângă ambuteiajele ce se formează, mai apare o grijă majoră a șoferilor: evitarea, în limita posibilităților, a obstacolelor mici și adânci, care, la o primă vedere nu ar prea conta, dar când reușești să prinzi o astfel de groapă, te doare roata respectivă până-n măduva oaselor.

Pe strada Împăratul Traian, intersecția cu Dragoș Vodă, o groapă renaște an de an, în același loc. Undeva în vară vine câte o echipă de specialiști ai primăriei și astupă atât groapa cât și gura riveranilor. Calitatea lucrărilor de acest gen se vede cu ochiul liber, exact în această perioadă, când groapa renaște!

Nu este un caz singular! Sensul giratoriu de lângă Spitalul Județean de Urgență, la intersecția străzilor G-ral Grigore Bălan cu Avram Iancu, Grănicerilor și Calea Moldovei, situația este identică, numai că există o particularitate: nu este o groapă mare, ci mai multe, mici și adânci, formate atât în jurul sensului, parcă în ciuda șoferilor, cât și la intrările pe străzile respective. Și acolo s-a folosit aceeași rețetă de asfalt, probabil muncită de aceeași echipă de specialiști.

Nici zona centrală a orașului nu este ferită de fenomenele cauzate de încălzirea și topirea asfaltului, strada Nicolae Titulescu, foarte circulată, are două gropițe amplasate strategic, exact în punctele de intersecție cu strada Dogarilor și cu strada ce duce către stadion.

Sunt însă și străzi cu „surprize”, vremea ploioasă acoperind tacticos unele gropi pe care nu le poți anticipa. Un exemplu este Balta Mare a Gării, de pe strada Rodnei, zonă extrem de circulată. O altă baltă celebră se formează vis-a-vis de colegiul Andrei Mureșanu, exact în dreptul trecerii de pietoni, baltă ce poate fi trecută cu ușurință în harta turistică a orașului, sau chiar pe pagina de Wikipedia.

Exemplele ar putea continua, dar nu avem de gând să facem nici o enciclopedie a gropilor din Bistrița și nici nu vrem să le cartografiem, căci în momentul în care, numărându-le, ajungem într-un capăt de bulevard, cu siguranță se naște încă una în partea opusă.

Primăria municipiului Bistrița dispune de o stație proprie de asfalt ce poate face față unor cârpeli, doar că problemele nu sunt la capacitatea de producție ci la calitatea lucrărilor. Astfel, pentru a se putea deconta în fiecare an mici lucrări de asfaltare, denumite stomatologic plombări, acestea se fac de mântuială, așa cum s-a lucrat inclusiv la sensul giratoriu de la intersecția străzilor calea Moldovei și Lucian Blaga, acolo unde din două în două luni se tot plombează o carie enervantă.

Adauga comentariu