Bistrița-Năsăud: 34 de directori și 8 inspectori școlari sunt numiți cu delegație, fără concurs pentru anul școlar 2019-2020. Pe lista directorilor cu delegare se găsesc doi consilieri locali PSD, iar pe lista inspectorilor este un consilier județean

Cifrele au fost făcute public de deputatul USR de Bistrița-Năsăud, Cristina Iurișniți, parlamentarul bistrițean făcând, în acest sens, o solicitare în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. 

Potrivit documentelor, este vorba de nu mai puțin de 34 de directori și directori adjuncți, din totalul de 148 de funcții de conducere existente la nivelul unităților de învățământ de stat, respectiv 8 inspectori dintr-un număr de 21 de inspectori școlari, pentru celelalte posturi continuându-și activitatea directorii și inspectorii școlari care au ocupat în ultimii ani posturile prin concurs. Așadar, politizarea acestor funcții e tot mai evidentă, exemplele cele mai evidente fiind cel a doi consilieri municipali, profesorii Constantin Rus și Maria Mihăștean, numiți directori cu delegare la Centrul Județean pentru Excelență, respectiv Palatul Copiilor Bistrița. Și pe lista inspectorilor există un nume cert, cel al lui Angelo Aurelian Manea, consilier județean PSD.

De asemenea, potrivit răspunsului primit de Cristina Iurișniți, inspectorul școlar general, inspectorul școlar general adjunct și directorul CCD “ocupă funcțiile de conducere actuale în urma concursurilor organizate de MEN”. 

„După cum aflăm și din arhiva presei locale, concursul pentru postul de inspector școlar general a avut loc în perioada 11-20 martie 2015, iar potrivit OMEN nr. 5558/2011 durata mandatului inspectorului școlar general este de 4 ani, putem deduce astfel faptul că și doamna inspector școlar general urmează să fie la dispoziția Ministerului Educației începând cu noul an școlar.

Desființarea inspectoratelor școlare județene, susținerea prin centre regionale pentru resurse educaționale și prin administrația locală a finanțării investițiilor în infrastructura școlară și în formarea continuă a cadrelor didactice, promovarea mentoratului și a autonomiei școlare pot fi doar câteva dintre dezideratele unei viziuni care poate avea aplicabilitate imediată prin intermediul unor politici publice eficiente și prompte”, spune parlamentarul USR.

 


Adauga comentariu